نرخ ارز و طلا

    در حال بارگذاری ...

نظر سنجی

عملکرد سایت چگونه بوده است ؟

نتایج

Loading ... Loading ...
کد خبر : 1121 تاریخ انتشار: ۰۵ / ۰۴ / ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۰
Print This Post Print This Post ذخیره فایل ارسال به دوستان

روابط عمومی نفت جنوب پیرمردی که افتان و خیزان می رود…!

امروز بطور اتفاقی با چند نفر که از تهران آمده بودند و با شرکت مناطق نفتخیز جنوب کار داشتند برخورد کردم که در گرمای شدید و نفس زنان ساعتها بود!! که به دنبال آدرس شرکت مناطق نفتخیز می گشتند…سعی کردم به آنها کمک کنم که به موضوع عجیبی برخوردم! اولا از ۴شیر که به سمت […]

امروز بطور اتفاقی با چند نفر که از تهران آمده بودند و با شرکت مناطق نفتخیز جنوب کار داشتند برخورد کردم که در گرمای شدید و نفس زنان ساعتها بود!!

که به دنبال آدرس شرکت مناطق نفتخیز می گشتند…سعی کردم به آنها کمک کنم که به موضوع عجیبی برخوردم!

اولا از ۴شیر که به سمت فرعی ابتدای ورود به درب شرکت مناطق نفتخیز جنوب که وارد شوی چندین درب وجود دارد که خود کارکنان به عنوان درب های شماره ی یک؛دو؛سه و…می شناسند اما تمامی این دربها فاقد تابلو می باشند!!

ساختمان های مناطق نفتخیز نیز که به عنوان ۵طبقه بلوک ١-بلوک٢

دو طبقه-۴طبقه و…در محوطه ی شرکت وجود دارند تمام شان فاقد تابلو می باشند! و فاقد نام و نشان قابل تشخیص برای ارباب رجوع…!

بعد اگر کل محوطه ای که ساختمان های نفت در آن قرار دارند را در نظر بگیریم از ٢٠٠فدم بعد از ۴شیر شروع می شود و تا دروازه از یک سمت امتداد دارد..! و از دروازه که به سمت مناطق نفتخیز بیایید و دور بزنید مسیری نزدیک به چندین کیلومتر!!! می شود!

حال حساب کنید در یک روز ماه رمضان چند نفر ارباب رجوع که از تهران یا هر شهرستانی آمده اند…بخواهند ادرسی را پیدا کنند!!

آنهم در مسیر و محوطه ای چندین کیلومتری و فاقد کوچکترین علایم و تابلوهای راهنمایی کننده!!

به این سردرگمی شبیه هم بودن فرعی ها و خیابان های محوطه ی نیوساید را هم بیفزایید..!

راستی؟! متولی نصب این تابلوها و نشان دهنده ها که از ساده ترین و پیش پاافتاده ترین کارهای هر شرکت و سازمان برای سهولت ارتباط و ایاب ذهاب ارباب رجوع است…با کدام نهاد و اداره ای است؟! اصلا مگر هزینه ی نصب چند تابلو و فلش و نشان دهنده چقدر می شود؟!

بازهم قصه ی تکراری ضعف های روابط عمومی مناطق نفتخیز جنوب؟!! پیرمردی که أفتان و خیزان می رود…روابط عمومی با بودجه ی فعلی و امکانات فوق العاده اش مانند پیرمردی است که تغذیه ی او مروارید و خاویار است و بازده اش…هیچ به توان هیج!

گویا هیچ گوش شنوایی هم در روابط عمومی مناطق وجود ندارد و هرآنچه ما ارباب جراید می نویسیم…باعث بیداری روابط عمومی جنوب از خواب خرگوشی و ایجاد تحرک در این اداره نمی شود؟!

هر مخاطبی که گمان می کند این انتقادات و اطلاع رسانی ها لازم نیست کافی است که همین فردا صبح به مناطق نفتخیز بیاید…و ببیند که بدون تابلوها و نشان دهنده های مسیر که کاملا ضروری می باشند…اصلا پیدا کردن آدرس ممکن می باشد؟!

و آیا مجبور نمی شود که بخاطر پیدا کردن یک ادرس معمولی ده ها بار از حراست و رهگذران و…سوال کند؟؟

آیا روابط عمومی مناطق نفتخیز جنوب که قطعا نسبت به روابط عمومی های سایر سازمان ها امکانات و بودجه ای به مراتب بیشتر و چند برابری دارد نباید نگاهی تیزبین و خلاق  و روابطی به کمبودها و مشکلاتی چنین روتین و معمولی سازمان داشته باشد؟! و روابط عمومی که نه در روابط درون سازمانی و نه در روابط برون سازمانی موفق عمل نمی نماید…آیا تغییر در راس و مدیریت آن نیاز نیست؟!

آیا خلاقیت؛نوآوری؛تلاش؛ایجاد روابط زنده و پویا؛تجهیز سازمان به امکانات روابطی؛برگزاری برنامه های شاد و مفرح برای کارکنان که سبب بالا رفتن راندمان کاری کارکنان می شود در تفکر حاکم بر روابط عمومی نفت جنوب چه جایگاهی دارند؟!

ای کاش روابط عمومی نفت جنوب کمی به همتایان روابط عمومی در شرکت ملی نفت ایران توجه و تأسی می کردند…و نقش پررنگ و موثر روابط عمومی شرکت ملی نفت ایران را الگو قرار می دادند

مجموعه ای که با کار حرفه ای و درجه یک در تمام زمینه ها از رسانه ای تا سازمانی بسیار موفق و سرزنده می نماید و خروجی اخبار از شرکت ملی نفت در رسانه ها بیانگر تفکری برنامه محور و کاملا سوار بر کار روابط عمومی است که جای تحسین و تشکر دارد

متاسفانه در حوزه ی روابط عمومی در نفت جنوب چنان ضعف های بیشمار و عدیده ای وجود دارد که نگاشتن آنها ساعتها وقت و زمان می طلبد…و لزوم تزریق نیروی جوان و کارآمد در راس این مجموعه کاملا احساس می شود…انشاالله  در آینده به سایر مشکلات در این حوزه دقیق تر و موشکافانه تر خواهیم پرداخت

ارسال دیدگاه